Вилки


Вилки

1. Що таке велосипедна вилка?

Велосипедна вилка - це частина велосипеда, на якій встановлено переднє колесо і яка повертається за допомогою керма для керування велосипедом.

Він складається з рульової колонки, корони і стійки вилки, а також дропаутов для прийому осі колеса. Зазвичай він також має кріплення для гальм.

Точка з'єднання рульової колонки і корони - це точка, до якої вилка знаходиться всередині рами. Видно частину під цим перехрестям.

 

2. Важливі розміри

При виборі велосипедної вилки важливо враховувати три аспекти:

 

Довжина рульової колонки - для великих рам або при пошуку більш вертикального положення для сидіння з більш високими кермом важливо мати довгу рульову трубу.

Довжина опор вилки, точніше, довжина між перетином крони і штанги до дропаутов. Ось до корони. Важливо визначити розмір колеса, для якого зроблена вилка.

Граблі - наскільки далеко переміщена вісь від осі повороту. Картинка пояснює це краще:

 

3. Типи вилок

Є кілька видів велосипедних вилок. Два стандарту кріплення вилки, три стандарти кріплення гальм. Також є вилки з амортизаторами і жорсткі вилки без пружин. Отже, при виборі велосипедної вилки, крім необхідного розміру (дитячий велосипед, великий велосипед, MTB і т. Д.), Важливо знати: як вона встановлена, які гальмівні кріплення на ній встановлені, чи є вилка підвіски.

 

3.1. Системи вилочного кріплення

Є дві групи стандартів:

 

3.1.1. Вилки з різьбленням

резьбовая вилка

Він має різьбу, нарізану на рульовій колонці. Він утримується на місці гайкою, навінченной на шток рульового механізму.

Гайка утримується на місці іншої гайкою - контргайкою.

Перевага цієї системи в тому, що висоту керма можна легко відрегулювати - один болт відкручується, а кермо переміщається вгору і вниз.

 

Шток вилки з різьбленням

Вставляється в вилку.

Він утримується на місці за допомогою гусячої системи. Закріплення болта зверху зрушує перо в сторону, притискаючи його до внутрішніх стінок вилки.

У разі пошкодження болта або гусениці кермо залишається вільним.

Найбільшим недоліком цієї системи є те, що стрижні утримуються на місці за допомогою пиноли і одного болта. В одному місці. Потрапляє волога, може заіржавіти, потім може застрягти. Він також може сильно заіржавіти і вивільнитися без попередження. Шток утримується якраз на місці стрижня - верхня частина вилки просто не дає стрижня рухатися вліво-вправо, але не утримує його на місці.

 

3.1.2. Безрізьбові - вилки «попереду»

Вилка вставляється в раму, потім шток і проставки укладаються один на одного, щоб закрити виступаючу рульову трубу. Потім вгорі є заглушка з болтом, яка кріпиться до підшипників рульового механізму з попереднім натягом. Після установки попереднього натягу вилка утримується на місці затягуванням болтів штока - зазвичай двох.

Ця система дозволяє замкнути один болт, і все це як і раніше безпечно і добре працює. Він також тримає шток набагато надійніше і надійніше.

 

3.2. Система кріплення гальм

Є три стандартні системи. Вилки зазвичай підтримують один, іноді два і дуже рідко все три стандарти кріплення гальм. стандарти:

 

Гальма, встановлені в центрі вилки

Гальма на опорах вилочних ніжок

Дискові гальма

 

3.2.1. Гальма, встановлені в центрі вилки

Система кріплення популярна на старих велосипедах і (з невеликими варіаціями кріпильних гайок) на сучасних шосейних велосипедах.

Вилка, сумісна з цією системою, має просвердлений отвір для кріплення гальма. Крім того, отвір знаходиться на відстані до 6 см від обода, щоб гальмівні супорти могли доходити до обіду.

З такими виделками важливо знати, для якого розміру вони зроблені. У разі використання колеса меншого розміру гальмівні супорти можуть не доходити до обіду. Якщо поставити колесо більшого розміру, воно може взагалі не підійти.

 

Сучасні велосипедні вилки мають утоплену задню сторону для гайки, яка утримує угвинчуватися супорти, в той час як у старого стандарту задня сторона була круглою. Це важливо з-за сумісності гальм.

 

3.2.2. Гальма на опорах вилочних ніжок

Гальма, що встановлюються на вилочні кріплення, зазвичай консольні або V-подібні. Для консольних гальм потрібні встановлені на рамі обмежувачі троса над гальмівними супортами, а також вилочні кріплення (докладніше про це в окремій статті).

У багатьох таких качанах в середині просвердлений отвір. Через цей отвір можна вставити болт для кріплення бризковика або для кріплення гальма, встановленого в центрі вилки.

 

Тут також важливо переконатися, що вилка використовується з колесами відповідного розміру. Вилка для 28-дюймових коліс може вмістити 26-дюймові колеса, але в цьому випадку гальма будуть розташовані занадто високо і не зможуть зачепитися за обід меншого колеса.

 

3.2.3. Дискові гальма

Дискові гальма встановлені з лівого боку коліс, тому ліва ніжка вилки має кріплення для кріплення супорта дискового гальма.

У цих вилках також може бути просвердлений отвір посередині для «звичайних» гальм або кріплення бризковика. Вони також можуть мати кріплення V-образного гальма.

Тут можна комбінувати колеса різного розміру, тому що дискові гальма не використовують обода як гальмівний поверхні. Однак використання маленької вилки із занадто великим колесом може бути проблемою - вона може не підійти.

 

3.3. Підвіска і жорстка вилка

 

3.3.1. жорсткі вилки

Концепція жорсткої вилки зрозуміла - металева вилка відповідної довжини для коліс зроблена для неї.

 

3.3.2. вилка підвіски

Вилка підвіски - це телескопічна вилка з певним ходом. Деталі амортизаційної вилки показані на малюнку нижче:

Докладне пояснення вилок підвіски дано в статті: Переваги і недоліки підвіски на велосипедах. Тут я просто згадаю важливі атрибути, не визначаючи їх:

 

Величина ходу вилки - зазвичай від 6 до 20 см.

Можливість блокування (або блокування) - змушує його вести себе як жорстка вилка - добре при підйомі на пагорби

Можливість регулювання попереднього навантаження, демпфірування стиску і швидкості відскоку.

Вилки підвіски стискаються, коли переднє колесо вдаряється об нерівність, а потім повільно повертаються в попереднє положення. Вони розширюються до деякої міри, коли колесо досягає невеликої ями на дорозі. При цьому якісна вилка підвіски поліпшує зчеплення передніх коліс і робить поїздку більш комфортною.

 

Зворотною стороною є більшу вагу і необхідність в обслуговуванні. Для більшості умов і стилів їзди достатнього демпфірування можна домогтися, просто використовуючи більш товсті шини.

 

3.3.3. Корегована підвіска жорстка вилка

Вилки підвіски зазвичай довше жорстких вилок. Через ходу, щоб корона не вдарилася об шину, вилки підвіски повинні бути довшими.

 

Якщо велосипедна рама зроблена для (довшою) амортизаційної вилки, і з якої-небудь причини потрібно перейти на жорстку вилку, звичайна жорстка для буде дуже короткою. Занадто коротка вилка порушить геометрію рами велосипеда, через що рульове управління буде занадто різким. Тому були введені жорсткі вилки з поправкою на підвіску. У них відстань від осі до корони приблизно на 10 см більше, ніж у стандартної жорсткої вилки.

 

Часто вони виглядають як звичайні вилки, просто ніжки вилки довше.

В цій категорії немає товарів.