Трансмісія велосипеда



Трансмісія велосипеда

Велосипедна трансмісія, що це таке? З яких компонентів вона складається?

Уявіть собі коробку передач автомобіля, так ось, велосипедна трансмісія це примітивна версія МКПП.

З чого ж в більшості випадків складається трансмісія?

     1. Перемикачі на кермі, це можуть бути: манетки, ревошіфтери, моноблоки, дуалконтроли

     2. Передній перемикач передач

      

     3. Система шатунів

.

     4. Каретка

                                              

     5. Задній перемикач

     6. Задні зірки

     7. Ланцюг


 

Ми бачимо, що в трансмісію входить безліч окремих агрегатів, і кожен з них залежимо один від одного не тільки в плані якісної роботи трансмісії як єдиного вузла, але і в обслуговуванні її згідно з регламентом.

     Що ж можна виділити з усього списку як основне? Це перемикачі, які встановлені на кермі, саме від них на 70% залежить якість і точність роботи вашої трансмісії, тому, що всередині всіх таких перемикачів знаходиться механізм, який задає крок перемикання ланцюга по зірках. Відповідно, чим дорожче такі перемикачі, тим вище якість і точність виготовлення, а значить і довговічність теж набагато вище. Наприклад, якщо розібрати перемикач типу RevoShift, то ми побачимо, що всередині у нього все елементи пластикові і схильні до природного зносу, більш того, якщо не стежити за станом тросів і сорочок - заіржавіли, потрапив бруд або будь-що, що як-небудь ускладнює хід троса, то такий перемикач вийде з ладу досить швидко. Якщо брати до уваги манетки і моноблоки, то починаючи з середнього сегмента, всі шестерні виконуються з легких і міцних металів, або ж з дуже міцного пластику, плюс сам механізм виконаний так, що на нього припадає мінімальне навантаження.

На сьогоднішній день в світі є тільки два основних виробника велосипедних трансмісій (і не тільки) це SHIMANO і SRAM. Крім них, звичайно, існують і менш відомі виробники, наприклад, MICROSHIFT.

Окрема тема для розмови - це перемикачі, зірки, ланцюги, шатуни, і т. Д. Китайського підвального виробництва, таких як SUNRUN або YUANDA, не хочеться приділяти цьому багато уваги, можна лише сказати, що навіть найдешевший елемент трансмісії від виробника sram або shimano буде в кілька разів краще і довговічніше працювати ніж дорогий китайський.

Поговоримо про обслуговування трансмісії та його частоті.

       Ланцюг, касета (або тріскачка), ролики заднього перемикача, передні зірки, троси та сорочки - це все, предмети природного зносу, які рано чи пізно доведеться замінити, якщо, звичайно, ви хочете отримувати задоволення від катання, а не обурення від того, що у вас в той чи інший раз прострілює ланцюг або не перемикаються передачі.

  • Ланцюг - у кожного виробника свій регламент з обслуговування і заміни, але ми будемо відштовхуватися від досвіду нашої веломастерні ВелоБуча. 7-8-9-швидкісний ланцюг, якщо трансмісію не мити, потрібно міняти кожні 650-800км. Якщо стежити за тим, щоб Ваш ланцюг була чистим і змащеним, то він прослужить близько 1000 км. Міняти ланцюг рекомендується при зносі від 0.6 до 0.8%. Якщо ж цього не зробити, то ланцюг починає зношувати зуби на задніх зірках, потім на передніх, і в кінці на роликах заднього перемикача. Перевірити знос ланцюга ви можете БЕЗКОШТОВНО, в ході діагностики в нашій веломастерні. Або ж, купити вимірювач зносу ланцюга.
  • Касета - набір зірок, що одягаються на барабан задньої втулки колеса. Тріскачка - також набір зірок, але вони мають вбудований механізм зацепа і накручуються на втулку, встановлюються на бюджетні велосипеди. Заміна задніх зірок здійснюється в тому випадку, якщо після заміни ланцюга у Вас з'являються "простріли" під навантаженням. Якщо Ви хочете продовжити життя вашої касеті або тріскачці, то в процесі їзди, намагайтеся користуватися всіма зірочками ззаду і стежити за тим щоб не було перекосу ланцюга, таким чином, Ваші зірки проживуть довше.
  • Система шатунів - досить рідко передні зірки піддаються зносу, зумовлено це тим, що вони мають набагато більше зубів, ніж задні, відповідно навантаження і знос розподіляється рівномірніше. Також радимо користуватися всіма зірками спереду.
  • Ролики заднього перемикача - найскладніший випадок зносу трансмісії, визначити зношений ролик чи ні досить просто, зношений ролик - "лисий", тобто взагалі не має зубів. Такі ролики не здатні правильно направляти ланцюг по зірочкам, з цього передачі будуть перескакувати з одного на інший.
  • Троси і сорочки - зазвичай, виробники велосипедів середнього і низького цінового сегмента з заводу встановлюють звичайні сталеві троси, які схильні до корозії, наприклад якщо велосипед зберігається на балконі. Якщо тросик заіржавів, то його потрібно замінити, разом з ділянкою сорочки на трос з оцинкованим покриттям, він витримає все кліматичні умови.

Як правильно здійснити підбір ланцюга і касети?

Все залежить від того, яка кількість швидкостей у Вас на велосипеді, тому що абсолютно всі ланцюги відрізняються по товщині ланок і не всі вони взаємозамінні. Наприклад, ланцюг з 6-ти швидкісною трансмісією неможливо поставити на 8-ми швидкісну, тому що відстань між задніми зірочками відрізняється, і ланцюг буде закушувати, або просто не одягнеться на зірку, а ось навпаки - поставити можна, і працювати буде навіть краще.

Касета і тріскачка підбирається таким же чином - за кількістю швидкостей, яку можна порахувати на старих зірках, або подивитися на правому перемикачі на кермі.

Де купити трансмісія для велосипеда?

Широкий вибір різних елементів трансмісії від популярних і надійних виробників доступний в магазинах Велобуча і на цьому сайті. Ми завжди раді допомогти Вам з вибором і проконсультувати. Також у нас є власна веломайстерня, в якій Вам швидко встановлять необхідну деталь.